מה זה קריאטין

קריאטין היא תרכובת טבעית המצויה בעיקר בתאי שריר. הגוף מקבל אותה ממקורות תזונתיים, בעיקר מבשר ומדגים. כאשר גוף האדם מייצר אותו בכמויות קטנות יותר. מאחר שבתזונה צמחונית אין מזונות שמכילים כמויות משמעותיות של קריאטין, מאגר הקריאטין ההתחלתי של צמחונים נוטה להיות עוד יותר נמוך. לכן, צמחונים יכולים להפיק תועלת גדולה יותר מתוספי קריאטין. התפקיד העיקרי של קריאטין הוא לשקם את מאגרי אדנוזין טריפוספט (ATP) המולקולה שבה תאי הגוף משתמשים כמקור אנרגיה. היכולת לייצר ATP מחדש באימונים עם חזרות קצרות בעצימות גבוהה מוגבלת, בין היתר, על-ידי כמות הקריאטין הזמינה בשרירים.

כאשר משלימים באמצעות תוסף את הכמות הנחוצה של קריאטין, הכמויות המאוחסנות בשרירים עולות כדי להגיע לרמת רוויה שיכולה לספק לגוף אנרגיה בעצימות גבוהה למשך זמן רב יותר ממה שהיה מסוגל להשיג ללא התוסף.

קריאטין מתפרק במהלך פעילות גופנית, ובסופו של דבר אוזל. ניתן ליצור אותו מחדש במהלך מנוחה בין סטים לשימוש בסט הבא, אבל ככל שיש בגוף כמות גדולה יותר, כך ניתן להתאמן בעצימות גבוהה יותר לפני שנגיע לתשישות. אימון טוב יותר = תוצאות טובות יותר. למרות שחלק מהקריאטין מגיע מהתזונה, ממש קשה לאכול מספיק בשר כדי להגיע לרוויה של קריאטין בשרירים. לכן תוסף יכול לסייע להגיע למטרה בקלות יותר

קראטין מומלץ בקרב מתאמנים

אבקת קריאטין מומלצת בקרב מתאמנים ומפתחי גוף וזאת מכמה סיבות:

  • הקריאטין מקצר את זמן ההתאוששות בזמן האימון ואת זמן ההתאוששות לאחר האימון, מה שמאפשר לחזור ולהתאמן באינטנסיביות לאחר זמן מנוחה מועט יחסית.
  • הקריאטין סופח נוזלים בתאי השריר, מה שנחשב גם לעלייה במסה הרזה שחלק ממנה זה שריר, ובעצם גורם לשרירים להיראות מוצקים ויפים יותר
  • הקריאטין מאפשר עלייה בכוח המרבי של השריר
  • מפחית נזק מוחי בעת זעזוע מוח
  • בעל פוטנציאל לשחק תפקיד משמעותי בהגנה עצבית של חוט השדרה

מהיכן רוכשים קריאטין?

קריאטין כשלעצמו אינו תוסף מסוכן. אולם, בתהליך ייצור לא תקין או בשימוש בחומרים באיכות ירודה, עלולים להיווצר בתוך אבקת הקריאטין חומרים נלווים רעילים. החומר היקר ביותר שבו משתמשים בתהליך ייצור הקריאטין נקרא סודיום-סרקוזין, לכן עלול להיווצר מצב שבו היצרן מתפשר על איכותו. שימוש בסודיום-סרקוזין באיכות ירודה עלול לגרום להיווצרות חומרים רעילים כמו DCD ו-DHT. בנוסף, בתהליך ייצור לא תקין, עלולים להיווצר חומרים שאינם מזיקים אך גם לא מועילים כמו קריאטינין ונתרן, וכך אנו קונים בעצם קריאטין שלא כולו טהור. לכן, חשוב מאוד לרכוש תוספי תזונה ובמיוחד תוספי קריאטין מחנויות כושר מוכרות ומקצועיות המספקות מוצרים איכותיים בלבד.

סוגי קריאטין

קריאטין מונוהידרט או קריאטין מונו בקצרה, הוא שילוב של מולקולת קריאטין יחד עם מולקולה בודדת של מים. צורה זו מאוד יציבה, חסרת טעם, גבישית, וזולה לייצור. הבעיה היחידה בסוג זה של קריאטין, היא שבצורה זו הקריאטין אינו מתמוסס טוב במים.

קריאטין מונוהידראט מומלץ בייחוד למתאמן מתחיל שאינו התנסה כלל בצריכת קריאטין, זאת משום שהוא התוסף המוכח ביותר כיום ואפקטיבי אצל רוב אוכלוסיית המתאמנים.

ישנם מתאמנים ותיקים שעדיין משתמשים בקריאטין מונוהידרט ונהנים מהאפקטיביות הרבה שהוא מעניק להם.

כדי לשפר את ההתמוססות במים, חברות שונות פיתחו חלקיקי קריאטין מונוהידרט שקטנים פי 10-20 מהחלקיקים הרגילים. קריאטין שכזה נקרא Micronized Creatine. לפחות בתיאוריה, ספיגתו לזרם הדם אמורה להיות טובה יותר.

במהלך השנים, פותחו מגוון סוגים של פורמולות ותשלובות קריאטין שונות אשר מסייעות להגברת השפעתו ויעילותו של הקראטין.  קריאטין מהדור החדש מיועד למתאמנים שאינם מרגישים את הקריאטין הרגיל או לכאלו שניסו קראטין מספר פעמים והגיעו למיצוי השפעותיו.

פורמולת קריאטין

מדובר בקראיטין טהור המשולב במערכת ערכים תזונתיים מתקדמת העוזרת לספיגה טובה ויעילה יותר של הקראיטין.

הערכים התזונתיים שנוספו הינם: תוספת של פחממות בעלות ערך גלימקי גבוה העוזרות לחדש ולמלא את מאגרי הגליקוגן בשרירים ( כמו כן מספקות תוספת קלורית) , בנוסף ניתן למצוא בפורמולה חומצות אמינו כגון ליאוצין האחראית להגברת תהליכי בניית השריר וגלוטמין האחראית לתהליכי התאוששות והגנה על השריר.

מדובר בתוסף מומלץ במיוחד לאלו שרוצים לעלות במסת השריר ואין להם בעיה או חשש שהם עלולים להשמין. הקריאטין בצורת פורמולה, מיועד למתאמנים הרוצים לצבור מסה במהירות, לאלו המתקשים לעלות במשקל או לאלו שאינם מפחדים מתוספת קלוריות לתפריט.

איזה קריאטין הכי טוב?

לא ניתן להכתיר סוג מסוים של קריאטין כטוב ביותר בצורה גורפת. לכל אדם יש מבנה גוף שונה, סוג שונה של אימונים ותוצאות שונות שהוא רוצות להגיע אליהן. לכן, לכל אחד יכול להתאים ביותר סוג שונה של קריאטין. כדאי להתייעץ עם איש מקצוע המומחה בנושא להתאמת הקריאטין בצורה הטובה ביותר.

ד"ר פיטנס – קריאטין

אנו בד"ר פיטניס, מספקים מגוון רחב של מכשירי כושר מקצועיים לחדרי כושר ובתים פרטיים. כמו כן, אצלנו תוכלו להנות מתוספי קריאטין איכותיים, אשר יספקו לכם את כל היתרונות שתוסף קריאטין מקנה.

המוצרים שלנו ברשת ד"ר פיטניס מועברים ישירות ממחסני היצרנים והיבואנים הרשמיים בלבד, ונמכרים בהטבות ומבצעים אטרקטיביים במיוחד.

 

לכל שאלה צרו אתנו קשר : 1700-556-566

דוא"ל : [email protected]

סל הקניות0
אין מוצרים בסל
המשך בקניות
0
דילוג לתוכן