מהו החלבון?

החלבון הינו חומר הבניין העיקרי של גוף האדם ואחד מחמשת אבות המזון. החלבון בגוף האדם בנוי מתרכובות אורגניות בסיסיות הנקראות – חומצות אמינו. כל חלבון בנוי מ- 22 חומצות אמינו, מתוכן תשע הן חומצות אמינו שהגוף לא יכול לייצר בעצמו. לכן על האדם להשלים את החסר ולקבלן מהמזון. המזונות העיקריים שמכילים חלבונים חיוניים מקורם בחי–בקר, עוף, דגים, חלב ומוצריו וביצים. ישנם גם מקורות חלבון מהצומח כמו בקטניות – סויה, שעועית, עדשים, חומוס ועוד. כמות החלבון המומלצת ליום לאדם היא לפחות 0.8 גרם חלבון ל-1 ק"ג (לאדם מבוגר). מאחר וכמות החלבון במזון מן הצומח קטנה מכמות החלבון מן החי (ביחס לאותו משקל של מזון), אנשים צמחונים וטבעוניים יצטרכו לאכול כמות גדולה יותר של מזון כדי לקבל את מנת החלבונים שהם זקוקים לה, או להיעזר בתוספי מזון על מנת להשלים לכמות המומלצת של חלבון. אחת הצורות הזמינות לקבלת חלבון היא בעזרת חטיפי חלבון, אותם ניתן למצוא במגוון טעמים. 

למי חטיף חלבון מומלץ?

צריכה מספקת של חלבונים חיונית ביותר לתהליכי בנייה וגדילה אופטימלית של הגוף ובעיקר השרירים. מפתחי גוף מקצועיים ומתאמנים שחפצים בהגדלת מסת השריר שלהם, יצרכו חלבונים יותר מהכמות שיצרוך אדם שלא מתאמן. דרישות החלבון לספורטאים ומתאמני סיבולת (פעילות אירובית): 1.2 עד 1.4 גרם חלבון לכל קילוגרם משקל גוף ביום. דרישות החלבון למתאמני התנגדות ואימוני כוח (פעילות אנאירובית): 1.5 עד 1.7 גרם חלבון לכל קילוגרם גוף ביום. על מנת לצרוך כמות כזו של חלבון, הצורה הנוחה (ובמקרים מסוימים גם הטעימה ביותר) היא חטיפי החלבון.

האם חטיפי חלבון בריאים?

חטיף חלבון נקשר לעולמות הספורט והבריאות, אך לא ניתן לומר נחרצות כי כל חטיף חלבון הינו בריא. כאשר מנסים לענות על השאלה האם חטיף חלבון בריא או לא, יש להזכיר כי חטיפי חלבון  כיום קיימים במגוון טעמים: שוקולד, וניל, בננה ועוד. טעמים מלאכותיים אלו, עשויים להוסיף כמויות גדולות של סוכר או פחמימות לחטיף וכך איכותו תרד ויעילותו בתהליך חיטוב ובניית הגוף תרד. הנוסחה לבחירת חטיף החלבון הכי טוב עבורך היא כזו – כמה שפחות סוכר ושומן וכמה שיותר חלבון. לכן יש לבדוק את רכיבי חטיף החלבון לפני שאוכלים אותו, במידה ויש כמות גדולה של סוכר ושומן, רצוי להימנע מחטיף מסוג זה ולהעדיף חטיף חלבון ללא סוכר או חטיף חלבון דיאטטי. בנוסף, מיצי גבינות ורכיבים חלביים אחרים, ישמשו לעיתים כמקור החלבון בחטיפים אלו. אנשים הרגישים ללקטוז צריכים לבדוק האם אכן החטיף חלבי וכמובן להימנע מלאכול אותו במידה וכן. לסיכום, כאשר מחליטים לספק חלבון לגוף בעזרת חטיף חלבון, מומלץ לבחור את החטיף, כאמור, רק לאחר קריאת הרכיבים התזונתיים והשוואתם מבחינת כמויות הסוכר, הנתרן, השומן החלבון והקלוריות לחטיפים אחרים. 

חטיף חלבון טבעי

חטיף חלבון טבעי הינו חטיף העשוי מרכיבים טבעיים בלבד ללא ממתיקים מלאכותיים. כמו כן, החטיף מבוסס על חלבון סויה שאינו מהונדס גנטית ואינו מכיל חלב, מרכיבים מן החי ואינו מכיל גלוטן. חטיפים מסוג זה טובים לטבעוניים או לאנשים הסובלים הרגישים לגלוטן. 

חטיף חלבון דל פחמימות

הפחמימה גם היא אחת מחמשת אבות המזון, קיימת חשיבות רבה לצריכת פחמימות לצורכי אנרגיה. הגוף שורף את הפחמימות לצורך ייצור אנרגיה' הגבלה של פחמימות בתזונה תוביל להרזיה על ידי ייצור אנרגיה משומנים. לכן, אנשים הרוצים להוריד ממשקל גופם יסירו מתפריט האוכל שלהם פחמימות ככל הניתן לפחות בתקופת ההרזיה. אותם אנשים יוכלו לצרוך חלבון לאחר פעילות גופנית גם מחטיפי חלבון דלי פחמימות. 

שמירה על גוף בריא
הגוף זקוק לשלושה מרכיבים תזונתיים בסיסיים – פחמימות, שומנים וחלבונים. כל אחד מהם הכרחי לתפקוד התקין של הגוף, החלבון בונה את השריר ותוקף חומרים זרים שחודרים לגוף. הפחמימות נותנות לגוף את האנרגיה שלו והשומנים בונים חלקים שונים בגוף, כמו קרומי התאים.

אך עם זאת, עודף של כל אחד ממרכיבים אלה עלול להוביל לבעיות בריאותיות רבות. עודף פחמימות גורם להשמנת יתר ועודף שומנים מעלה את כמות הכולסטרול בדם. בעוד הנזקים של עודף פחמימות ועודף שומנים ידועים לציבור הרחב, לא הרבה יודעים שגם עודף של חלבונים עלול לגרום לבעיות בריאותיות ואפילו להרעלה. הסיכויים לכך גבוהים במיוחד כאשר התזונה מבוססת על כמות גדולה של חלבונים ועל כמויות מעטות של פחמימות ושל שומנים.

תופעות לוואי העלולות להיווצר במקרי צריכת יתר של חלבונים:

  • העלאה במשקל
  • התייבשות
  • עליית הסיכון למחלות לב וכליות
  • בעיות במערכת העיכול
  • ריח רע מהפה
  • עליית הסיכון לחלות בסרטן

ד"ר פיטנס – חטיפי חלבון מומלצים

ד"ר פיטנס הינה רשת המספקת מכשירי כושר מקצועיים וציוד נלווה. בין מוצרינו קיים מגוון רחב של חטיפי חלבון מסוגים וטעמים שונים. עוגיות שוקולד צ'יפס עשירות בחלבון, בייגלה עשיר בחלבון, חטיפי חלבון טבעיים ועוד. אנו, בד"ר פיטנס פועלים כעשור ומספקים חטיפי חלבון לאלפי לקוחות מרוצים. מוזמנים להיכנס לעמוד מוצרי החלבון שלנו ולרכוש חטיפי חלבון במגוון טעמים ולהנות ממשולח עד לבית. במידה וישנן שאלות ניתן ליצור אתנו קשר בטלפון – 1700-556-566 או במייל – [email protected] לקבלת פרטים נוספים.

סל הקניות0
אין מוצרים בסל
המשך בקניות
0
דילוג לתוכן