המדריך להקמת חדר כושר מקצועי

ישנם סוגים שונים של חדרי כושר המתמקדים בסוגי אימונים שונים. בין סוגי האימונים השונים ניתן למנות את אימון הקרוספיט, אימוני פיתוח גוף, שמירה על כושר ועוד. לכל סוג אימון יש מכשירי כושר ייעודיים. לדוגמא, באימוני פיתוח גוף האימון יהיה עם משקולות לאימון במשקלים גבוהים ובווריאציות שונות (משקולות חופשיות, מוט וכו') ואילו באימוני שמירה על כושר יהיו מכשירים אחרים כמו הליכון, אופני ספינינג וגם אם יהיה שימוש במשקולות, הן יהיו במשקלים סבירים מכיוון שמטרת האימון אינה לפתח את הגוף.

במידה והחלטת להקים חדר כושר מקצועי, יש כמה דגשים שחשוב לזכור ולפעול לפיהם לפני רכישת ציוד לחדר כושר מקצועי:

המטרה: השלב הבסיסי ביותר בתהליך הקמת חדר כושר מקצועי הוא שלב ההחלטה איזה סוג של אימונים יהיו בחדר הכושר העתידי. ההחלטה צריכה להתקבל תוך התחשבות באלמנטים הבאים:

  1. מה סוג האוכלוסייה? – לפני שאדם מחליט למכור מוצר מסוים, הדבר הראשוני שעליו לבחון ולבדוק הוא האם המוצר שלו בכלל רלוונטי לאוכלוסייה שבסביבתה הוא נמצא? בהעדר ביקוש ההיצע לא יהיה רלוונטי. לכן, יש לבחון איזה סוג אוכלוסייה נמצאת בקרבת חדר הכושר העתידי שלך. במידה והאוכלוסייה מבוגרת יהיה צעד לא חכם להקים חדר כושר המתמקד באימוני פיתוח גוף ולרכוש מכשירי כוח מקצועיים באלפי שקלים, מהסיבה הפשוטה שהדבר לא רלוונטי לאוכלוסייה. 
  2. שיקולים מקצועיים – הגדרת קהל היעד זהו השלב שבו מחליטים על סוג האימונים שיהיו בחדר הכושר, על העיצוב ועל הציוד הנדרש. במקרה וסוג האימון שהחלטת הוא אימוני כוח ופיתוח גוף, המקום יעוצב בהתאם בכך שיהיה מרחב אימון בין מכשיר למכשיר, דבר שיאפשר חוויית אימון נוחה למתאמנים ושמירה על ביטחונם. בהעדר מספיק מקום או בעקבות עיצוב שגוי של החלל ומיקום המכשירים קרוב מדי, יכול מתאמן להניף משקולות ולפגוע במתאמן שלידו או לעשות צעד ולהיתקל במכשיר כושר אחר. בנוסף יהיה צורך ברכישת ציוד חדר כושר התואם את סוג האימון הנדרש. לכן, חשוב לקבל החלטה מתוך שיקול דעת ולפיה להתחיל בעיצוב ותכנון חדר הכושר. 

בטיחות: לא המתאמן ולא המאמן או מנהל חדר הכושר רוצים חלילה שיהיו פציעות במהלך האימונים. לכן, בטיחות מעל הכל זו לא סיסמא אלא ממש כלל ברזל. חשוב להביא בחשבון את המשתנים העלולים לפגוע בבטיחות המתאמנים ולפעול ככל הניתן על מנת למגר סכנות פוטנציאליות. יש לרכוש ציוד מקצועי לחדר כושר ולא להסתפק בציוד ביתי או חובבני העלול לסכן את המתאמנים. חשוב לדאוג לטיפול במכשירי הכושר לעיתים תכופות וכמובן לטפל ולתקן במידה ומכשיר תקול עלול לפגוע במתאמן. נגיף הקורונה חיזק את הסכנה שיש בהתקהלות בחלל סגור ללא זרימת אוויר נקי, לכן יש לעשות ככל הניתן על מנת לטהר את האוויר בחלל הסגור של חדר הכושר (ישנם פתרונות טכנולוגיים לנושא).

תקציב: השיקול הכלכלי חשוב מאוד, בהקמת חדר כושר מקצועי יש לערוך ניהול קפדני בכל הקשור להוצאות הכספיות. ישנם מכשירי כושר בעלות של אלפי שקלים, רכישה לא חכמה של מכשירים כאלו יכולה לנגוס בנתח גדול מאוד מהתקציב ולהשאיר אותך בלי מספיק כסף למכשירים אחרים או לציוד משלים אחר. לפני רכישת ציוד לחדר הכושר, יש לבחון האם הציוד אכן רלוונטי וייעשה בו שימוש בחדר הכושר העתידי. בחדר כושר המתמקד בשמירה על הכושר ואירובי, תהיה טעות לרכוש ציוד לאימוני כוח ופיתוח גוף. בנוסף, מגוון רחב של מכשירים מאוד חשוב בחדר כושר. הגיוון יאפשר למתאמנים לבצע סוגים שונים של תרגילים ולעבוד על השרירים בצורה מגוונת ולא קבועה כל אימון.

צוות מיומן ומקצועי: מתאמנים חדשים ולא מנוסים יצטרכו את עזרת הצוות בחדר הכושר. כאשר המתאמן יבקש את עזרת הצוות הוא יצפה לעזרה והדרכה בצורה סבלנית ומקצועית. הצוות של חדר הכושר ישפיע על התדמית שתהיה לו, במידה והצוות לא יהיה מיומן ובקי בכל הקשור לאופן ביצוע התרגילים, לשרירים המופעלים בזמן האימון או בהכנת תכנית אימון מקצועית, התדמית של חדר הכושר תהיה שלילית ולא מקצועית, דבר שיגרום לציבור לא להירשם לחדר הכושר.

ד"ר פיטנס – ציוד מקצועי לחדר כושר

לאלו שרוצים או רוצות להקים חדר כושר מקצועי, ד"ר פיטנס הוא הכתובת עבורכם\ן. אצלנו תוכלו לרכוש ציוד מקצועי למגוון רחב של סוגי אימון. מכשירי כוח, ציוד לאירובי, ציוד לאימוני איגרוף, ביגוד לאימונים ותוספי תזונה והכל במקום אחד. אנו פועלים כבר כעשור וברזומה שלנו קיימים אלפי לקוחות מרוצים. המוצרים ברשת ד"ר פיטניס מועברים ישירות ממחסני היצרנים והיבואנים הרשמיים בלבד, ונמכרים בהטבות ומבצעים אטרקטיביים במיוחד. תוכלו ליצור אתנו קשר לקבלת פרטים נוספים בטלפון –  1700-556-566או בדוא"ל –  [email protected].

סל הקניות0
אין מוצרים בסל
המשך בקניות
0
דילוג לתוכן