הקמת חדר כושר ביתי

עולם חדרי הכושר ספג מכה קשה בתקופת הקורונה. תקופה לא מבוטלת כל חדרי הכושר נסגרו ומי שחשקה נפשו להמשיך ברצף האימונים שלו נאלץ למצוא אלטרנטיבות שונות. בהעדר ציוד מקצועי המשימה הפכה לקשה הרבה יותר, הצורך בחדרי הכושר הלך וגדל עם הזמן, דבר שיצר מצב שבו חדרי הכושר שפעלו בבתים פרטיים הפכו לחלופה הטובה ביותר. יותר ויותר אנשים החליטו להרים את הכפפה ולהקים מכון כושר בבית הפרטי, ביניהם מאמני פיתוח גוף, מדריכי ומדריכות אירובי ואפילו קרוספיט. אך בהקמת מכון כושר ביתי ישנם כמה משתנים חשובים שחובה לשים את הלב אליהם. 

בניית חדר כושר ביתי – טיפים חשובים

גודל הבית: גודל השטח המוקצה לחדר הכושר העתידי הינו אלמנט קריטי, לפני שמתחילים בתכנון ובמיקום כל מתקני הכושר, יש לבחון את המרחב שבו עתיד להיבנות חדר הכושר הביתי. במקרים שבהם המרחב קטן לא מומלץ לרכוש מתקני כושר גדולים מכיוון שהם יתפשו את רוב המקום הפנוי. במצב כזה לא יהיה מרחב אימון בין המתקנים ובין המתאמנים, דבר שיפגע בחוויית האימון. בבתים בעלי מרחב גדול יותר מתקני כושר גדולים יתאימו יותר, אך גם במקרים כאלו חשוב להשאיר מספיק מקום פנוי ומרחב בין מתקני הכושר ובין המתאמנים. חשוב לתת למתאמנים את ההרגשה שלמרות שהם נמצאים בבית ולא בחדר כושר סטנדרטי, הם נהנים מאימון מקצועי ואפקטיבי. מתאמן שמניף משקולות חופשיות לדוגמא, לא ירצה שידו תיתקל במתקן כושר הנמצא קרוב מדי אליו.

קהל היעד: אלמנט נוסף חשוב מאוד הינו הקהל אליו חדר הכושר מיועד. חדר כושר ביתי שיהיה מאובזר במתקני כושר התואמים לאימוני כוח, אך במיקום שבו האוכלוסייה מבוגרת וכלל לא מתעניינת בסוג אימון כזה, ישאר ריק ממתאמנים. לכן, כמו שלא תיפתח מסעדה בשרית בסביבה שבה יש אחוז גבוה של אוכלוסייה צמחונית וטבעונית, כך לא מומלץ לפתוח חדר כושר ביתי המיועד לסוגי אימון שכלל לא תואמים את האוכלוסייה. לפני כל פתיחת עסק מבצעים סקר שוק, בוחנים האם בכלל השירות או המוצר תואם ורלוונטי לאוכלוסייה. חדר כושר ביתי הינו עסק לכל דבר, בדקו את סוג האימונים הרלוונטיים ביותר לקהל המקומי לפני רכישת מתקני אימון וציוד באלפי שקלים.

מחיר: בניית חדר כושר מקצועי או ביתי לרוב כרוך בהמון הוצאות. לכן, השיקול הכלכלי קריטי בשלבי הקמת חדר כושר בבית. זאת משום שבמקרים של היעדר שימוש נכון בתקציב הקיים, חדר הכושר שלכם יהיה דל ממתקנים ולא מושך מתאמים החפצים באימון כושר מקצועי. טווח המחירים של מתקני כושר רחב ונע החל מעשרות שקלים ועד לאלפי שקלים. יש ציוד זול ואביזרי ספורט זולים, כמו חבל קפיצה, כדורי פילאטיס או גומיות התנגדות, מחיר ציוד יסתכם בכמה עשרות שקלים. מאידך יש ציוד יקר הרבה יותר, ברכישת מתקני כושר כמו הליכונים, אופני ספינינג, כלוב משקולות או מולטי טריינר, ההוצאה יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. חשוב לדעת להתנהל נכון עם התקציב ולא להשקיע את כולו או רובו על מתקנים בודדים. כלל הברזל שצריך להנחות את הליך הקמת חדר הכושר הביתי הוא לתת למתאמנים חוויה של חדר כושר מקצועי לכל דבר.

בטיחות: בטיחות מעל הכל. כאשר מדברים על בטיחות בחדר כושר ביתי יש לחלק את המושג לשני נדבכים:
1. הימנעות מתנועות שגויות של המתאמנים – להיפצע באימון זה הדבר האחרון שבעלי חדר כושר ומתאמנים רוצים שיקרה. פציעות במהלך אימון כושר יכולות להיגרם מסטייה של סנטימטרים בודדים בזווית או טווח התנועה, או לחלופין, כאשר מדובר באימון משקולות, העמסת משקל רב באימון יכול גם הוא לגרום לפציעה בשריר. המתאמנים בחדר הכושר הביתי שלך נמצאים תחת אחריותך, חשוב לפקוח עיניים ולשים את כל תשומת הלב למתאמנים ולא להשאיר אותם ללא השגחה ופיקוח.
2. הימנעות מפציעה מציוד הכושר – בהמשך לחשיבות גודל החלל המוקצה לחדר הכושר, ישנו גם את האלמנט הבטיחותי מעבר לאלמנט החוויתי של המתאמנים. בחלל קטן, שלא מאפשר מרחב אימון בטוח, מתאמן שמניף משקולות לדוגמא, יכול לעשות צעד ולהיתקל במוט שמונח על הרצפה וליפול. כמו כן, בהעדר מספיק מרחב אימון, מתאמן המניף משקולת יכול לפגוע במתאמן אחר הנמצא קרוב מדי אליו ולפצוע אותו.

מבנה החלל: מעבר לגודל החלל המיועד להקמת מכון כושר ביתי, המבנה של החלל חשוב גם הוא. יש להעדיף חלל עם חלונות, זאת על מנת לדאוג שאוויר נקי יכנס לחלל האימונים (נגיף הקורונה הגביר את החשיבות והמודעות לזרימת אוויר נקי בחללים סגורים). מעבר לכך, קרני השמש הנכנסות מהלון מגבירות את המוטיבציה בקרב המתאמנים. עדיף להקצות חלל עם תקרה גבוהה בייחוד אם מתכננים לרכוש מתקני כושר גבוהים, תקרה גבוהה תאפשר הכנסת מגוון רחב יותר של מתקנים לרבות מתקני כוח.

ציוד חדר כושר לבית – ד"ר פיטנס

ד"ר פיטנס הינה רשת ספורט, חלבונים ומכשירי הכושר הביתיים והמקצועיים, הפועלת מעל עשור והגיעה לאלפי לקוחות מרוצים .המוצרים בד"ר פיטנס מועברים ישירות ממחסני היצרנים והיבואנים הרשמיים בלבד, ונמכרים בהטבות ומבצעים אטרקטיביים במיוחד. צרו אתנו קשר בטלפון – 1700-556-566 או במייל – [email protected]

סל הקניות0
אין מוצרים בסל
המשך בקניות
0
דילוג לתוכן